Pojedynek na miny rozstrzygnięty!

30 maja 2018 r. odbył się drugi w dziejach „Trójki” finał projektu „Pojedynek na miny”. Wzięli w nim udział przedstawiciele wszystkich klas pierwszych, którzy w kilkuosobowych zespołach, wspierani przez koleżanki i kolegów na widowni, zmagali się w walce o tytuł najlepszej inscenizacji fragmentu szkolnej lektury. Ich występom towarzyszyła idea twórczej animacji dzieł klasyków, adresowanej do młodych odbiorców.

Publiczną konfrontację zespołów poprzedzał kilkutygodniowy okres przygotowań. Ich rezultatem były autorskie interpretacje czterech różnych lektur. Zgodnie z „Kodeksem honorowym” Pojedynku trwały one nie dłużej niż kilka minut, miały charakter pantomimiczny i prezentowane były z towarzyszeniem lektorów. W tej konkurencji wyjątkowo kreatywni okazali się uczniowie klasy IC, którym przypadło w udziale przedstawienie fragmentu „Świętoszka” Moliera. Tuż za nimi, na drugiej pozycji, uplasowali się reprezentanci klasy IB w scenie z dramatu Sławomira Mrożka, zatytułowanego „Tango”. Trzecie miejsce zajął zespół z klasy IA ze swoją wizją fragmentu „Fausta” Johanna W. Goethego. Prezentacja czwartej grupy, scena z dramatu „Hamlet” Williama Szekspira w wykonaniu klasy ID, została doceniona przez grono arbitrów wyróżnieniem.

W trakcie trwania Pojedynku na widowni znajdowali się nie tylko najbardziej zaangażowani w jego przebieg uczniowie klas pierwszych wraz z wychowawcami, ale również inni nauczyciele, dyrektor III LO – p. Danuta Gomolińska i zaprzyjaźniona z „Trójką” wicedyrektor Warmińsko-Mazurskiej Biblioteki Pedagogicznej im. Tadeusza Kotarbińskiego – p. Maria Wiśniewska. O oprawę dźwiękową wydarzenia zadbali Łukasz Krzemiński z klasy IID i Maciej Tomaszewski z klasy IIB. Funkcję konferansjerki znakomicie pełniła Maja Kwiatkowska, uczennica klasy IB. Solo na gitarze elektrycznej  w wykonaniu Jakuba Zacharskiego z klasy IIA, w charakterze akompaniamentu do projekcji niemego filmu „Czytać czy nie czytać? Oto jest pytanie”, stanowiło dodatkową atrakcję Pojedynku. Fotorelację z finału przygotowała Kamila Kuczmarska, uczennica klasy IIB.

Możesz również polubić…

Skip to content